A. Efekty kształcenia w zakresie wiedzy
Po ukończeniu podyplomowych studiów „Bioetyka” absolwent:
- zna i rozumie podstawowe problemy filozoficzne, antropologiczne i etyczne,
- posiada pogłębioną wiedze na temat celów, modeli i form konsultacji etycznych,
- zna metody analizy, interpretacji, problematyzowania i wartościowania zjawisk z zakresu praktyki klinicznej,
- posiada pogłębioną wiedze na temat wybranych modeli etycznej analizy przypadków klinicznych,
- zna metody pracy stosowane przez konsultantów/doradców ds. etyki,
- ma wiedzę o interdyscyplinarnej i dwoistej naturze bioetyki oraz o jej przedmiocie i stosowanych na jej gruncie metodach badawczych,
- rozumie rolę jaką spełnia bioetyka w regulacji praktyki medycznej oraz jej wkład w rozwój nauk biomedycznych,
- rozumie społeczno-kulturowe i polityczne uwarunkowania praktyki medycznej i rozwoju nauk biomedycznych,
- zna i rozumie terminologię stosowaną w etyce badań naukowych,
- ma dogłębną wiedzę na temat problemów etycznych, jakie rodzi prowadzenie badań naukowych z udziałem ludzi, zwłaszcza badań biomedycznych, a także badań na ludzkich embrionach, materiale biologicznym ludzkiego pochodzenia oraz na zwierzętach,
- zna i rozumie podstawowe wartości, zasady i argumenty etyczne oraz normy prawne i deontologiczne mające zastosowanie w dyskusjach dotyczących etyki badań naukowych, zwłaszcza badań biomedycznych z udziałem ludzi, a także badań na ludzkich embrionach, materiale biologicznym ludzkiego pochodzenia oraz na zwierzętach,
- zna zasady i metody przeprowadzania etycznej oceny projektu badania naukowego z udziałem ludzi albo zwierząt,
- zna i rozumie funkcje i zasady działania komisji bioetycznych.
B. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności
Po ukończeniu podyplomowych studiów „Bioetyka” absolwent:
- potrafi samodzielnie zdobywać informacje z różnych źródeł oraz posługiwać się w sposób zintegrowany wiedzą i umiejętnościami z zakresu etyki, a także normami prawnymi, organizacyjnymi i zawodowymi,
- merytorycznie i poprawnie argumentuje, dobiera i konstruuje argumenty normatywne i faktyczne w dyskusjach dotyczących problemów z zakresu etyki,
- prawidłowo identyfikuje, interpretuje i analizuje problemy i dylematy, jakie rodzi współczesna praktyka kliniczna i badawcza,
- stosuje metody problematyzowania, interpretacji, analizy i wartościowania zjawisk z zakresu praktyki klinicznej, wypracowane przez konsultantów/doradców ds. etyki,
- przeprowadza metodyczną analizę etyczną projektu prostego badania naukowego z udziałem ludzi albo zwierząt oraz sformułuje i merytorycznie uzasadnia opinię w sprawie dopuszczalności jego prowadzenia, posługując się wiedzą i umiejętności z zakresu etyki, a także właściwymi normami prawnymi i zawodowymi,
- poprawnie stosuje poznaną terminologię filozoficzną, etyczną i bioetyczną.
C. Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych
Po ukończeniu podyplomowych studiów „Bioetyka” absolwent:
- zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego,
- jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów,
- efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania,
- rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za trafność przekazywanej wiedzy, z uczciwością naukową oraz rzetelnością i uczciwością w sytuacji prowadzenia sporu bioetycznego,
- docenia wartość i znaczenie dyskusji,
- potrafi współpracować w grupie, w szczególności dzielić pracę i odpowiedzialność za przygotowanie projektu,
- docenia znaczenia refleksji bioetycznej dla rozwoju cywilizacji europejskiej, w szczególności dla rozwoju nauk biomedycznych w duchu poszanowania godności i podstawowych praw człowieka,
- odznacza się rzetelnością, rozwagą i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań konsultacyjnych i regulacyjnych.