Rada dydaktyczna zgodnie z wytycznymi Senatu i URK projektuje proces kształcenia na jednym lub kilku kierunkach studiów, w szczególności: 1) opracowuje koncepcję kształcenia zgodną z misją i strategią Uniwersytetu; 2) formułuje propozycje zasad rekrutacji; 3) przygotowuje propozycje zmian w programach studiów; 4) określa maksymalną liczbę przedmiotów równoważnych lub punktów ECTS uzyskanych z zaliczenia przedmiotów równoważnych, które są podstawą do zaliczenia etapu studiów lub całego programu studiów; 5) określa szczegółowe kryteria zmiany formy odbywania studiów przez studenta; 6) określa zasady odbywania i zaliczania praktyk zawodowych; 7) określa zasady przeprowadzania egzaminów oraz zasady przystąpienia do egzaminów w terminie przed główną sesją egzaminacyjną; 8) określa szczegółowe zasady procesu dyplomowania, w tym przygotowania i oceny prac dyplomowych oraz przeprowadzania egzaminu dyplomowego; 9) uwzględnia wnioski z akredytacji zewnętrznych i wewnętrznej ewaluacji jakości kształcenia.
Rada dydaktyczna zgodnie z wytycznymi Senatu i URK monitoruje proces kształcenia na jednym lub kilku kierunkach studiów, w szczególności analizuje: 1) przebieg i wyniki rekrutacji; 2) przebieg i wyniki sesji egzaminacyjnej; 3) wyniki ankiet studenckich i hospitacji zajęć; 4) przebieg i wyniki egzaminów dyplomowych; 5) system wsparcia dydaktycznego dla studentów, w szczególności infrastruktury i zasobów bibliotecznych wykorzystywanych w procesie kształcenia; 6) zgodność kompetencji naukowych i dydaktycznych osób prowadzących zajęcia z przypisanymi do zajęć efektami uczenia się; 7) umiędzynarodowienie procesu kształcenia; 8) losy absolwentów; 9) wsparcie działalności uczelnianych organizacji studenckich związanej z kierunkiem studiów