Zadania RD

  1. Rada dydaktyczna zgodnie z wytycznymi Senatu i URK projektuje proces
    kształcenia na jednym lub kilku kierunkach studiów, w szczególności:
    1) opracowuje koncepcję kształcenia zgodną z misją i strategią Uniwersytetu;
    2) formułuje propozycje zasad rekrutacji;
    3) przygotowuje propozycje zmian w programach studiów;
    4) określa maksymalną liczbę przedmiotów równoważnych lub punktów ECTS uzyskanych z zaliczenia przedmiotów równoważnych, które są podstawą do zaliczenia etapu studiów lub całego programu studiów;
    5) określa szczegółowe kryteria zmiany formy odbywania studiów przez studenta;
    6) określa zasady odbywania i zaliczania praktyk zawodowych;
    7) określa zasady przeprowadzania egzaminów oraz zasady przystąpienia do egzaminów w terminie przed główną sesją egzaminacyjną;
    8) określa szczegółowe zasady procesu dyplomowania, w tym przygotowania i oceny prac dyplomowych oraz przeprowadzania egzaminu dyplomowego;
    9) uwzględnia wnioski z akredytacji zewnętrznych i wewnętrznej ewaluacji jakości kształcenia.
  1. Rada dydaktyczna zgodnie z wytycznymi Senatu i URK monitoruje proces kształcenia na jednym lub kilku kierunkach studiów, w szczególności analizuje:
    1) przebieg i wyniki rekrutacji;
    2) przebieg i wyniki sesji egzaminacyjnej;
    3) wyniki ankiet studenckich i hospitacji zajęć;
    4) przebieg i wyniki egzaminów dyplomowych;
    5) system wsparcia dydaktycznego dla studentów, w szczególności infrastruktury i zasobów bibliotecznych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
    6) zgodność kompetencji naukowych i dydaktycznych osób prowadzących zajęcia z przypisanymi do zajęć efektami uczenia się;
    7) umiędzynarodowienie procesu kształcenia;
    8) losy absolwentów;
    9) wsparcie działalności uczelnianych organizacji studenckich związanej z kierunkiem studiów
Skip to content